Na naši šoli je 28. januarja 2015 potekal že 24. šolski parlament, kjer so se nam tako kot vsako leto, pridružili učenci iz POŠ Dole. Parlamenta so se udeležili predstavniki vseh oddelčnih skupnosti, potekal je v zbornici OŠ Gabrovka. Ko smo se vsi zbrali, nas je najprej pozdravila šolska svetovalna delavka Maja Plazar. Nadaljevali smo z glasovanjem predsednika šolskega parlamenta. Vsi smo se strinjali, da je za to vlogo najbolj primerna učenka 9. razreda, Klara Pavlin. Predstavnika vsakega oddelka sta poročala o razmišljanju svojih sošolcev o izobraževanju in poklicni orientaciji. V nadaljevanju je sledila delavnica. Svetovalna delavka nam je prebrala zgodbo o deklici v Indiji, ki se ne more šolati. Nekaj besed smo spregovorili o pravici do izobraževanja. Kasneje je potekalo delo v skupinah. Učenci nižje stopnje so ostali v parih in naredili plakat o tem, kaj jim pomeni šola, kaj se v šoli naučimo, zakaj je pomembno znanje branja in pisanja … Učenci višje stopnje pa smo se s pomočjo kock razdelili v skupine in znotraj te razmišljali o povezavi med izobraževanjem in poklicem. Proti koncu parlamenta smo izglasovali Klaro Pavlin, Tristana Jesenška, Brino Brinovec in Majo Hribar za naše predstavnike na občinskem otroškem parlamentu.

Na parlamentu smo sprejeli naslednje sklepe:

  1. Z izobraževanjem pridobimo znanje in veščine.
  2. V času izobraževanja se oblikujemo v zdrave in odgovorne odrasle ljudi.
  3. Potrebno je kvalitetno in dolgotrajno izobraževanje.
  4. Vsak otrok ima pravico do izobraževanja.
  5. Družba bi morala vsem otrokom omogočiti brezplačno in kvalitetno izobraževanje, saj s tem vpliva na kvaliteto življenja in razvoj družbe.
  6. Otroci potrebujemo podporo odraslih, da lahko uresničimo svoje želje (starše, učitelje, trenerje, sorodnike…).
  7. Moramo biti vztrajni in verjeti vase, da lahko sledimo svojim ciljem.
  8. Za poklic se odločimo na podlagi različnih dejavnikov: znanja, osebnostnih lastnosti, interesa, izobrazbe, razpoložljivih delovnih mest, delovnih pogojev, zaslužka…
  9. Sodobna tehnologija ponuja veliko možnosti za pridobivanje novega znanja, informacij, povezovanja in novih delovnih mest. Obstajajo pa tudi pasti, ker z nepremišljeno uporabo sodobnih tehnologij v mladosti, ostajajo sledi v bazah podatkov (osebni podatki, fotografije, filmi…), ki lahko v odrasli dobi preprečijo zaposlitev.

 

Besedilo: Ana Zidar pod mentorstvom učiteljice Barbara Težak

Fotografinja: Pia Utenkar

(Skupno 120 obiskov, današnjih obiskov 2)